משכנתא חוץ בנקאית ללא הון עצמי

איך מקבלים משכנתא חוץ בנקאית ללא הון עצמי ?

נטילת משכנתא היא אחת ההחלטות החשובות שנקבל בחיינו ולכן עלינו לעשות אותה בצורה מחושבת, חכמה ולאחר התייעצות עם יועץ מקצועי בתחום. להסתמך על יועצי המשכנתא של הבנק או הגוף הפיננסי המספק את ההלוואה זה פשוט לסמוך על מישהו אחר באחת ההחלטות החשובות בחייכם. נגלה לכם סוד קטן – יועצי המשכנתאות של הבנק או הגופים הפיננסיים האחרים יספקו את הצרכים של מעסיקיהם והם לא באמת שם כדי לתת לכם את המשכנתא שאתם רוצים וצריכים או כאלה המותאמים למידות שלכם כפי שהם מציינים. אז מהי משכנתא? כיצד היא בנויה? ממי ניתן לקבל משכנתא ומתי? על כך ועוד במדריך זה.

אז מהי משכנתא ואיך היא בנויה?

משכנתא היא הלוואה גדולה הניתנת לרכישת נכס מקרקעין, לרוב דירה למגורים אולם לעתים גם נכס להשקעה. זוגות ומשפחות שאינם מצליחים להגיע לדירה משלהם בטווח סביר, מתקשים לחסוך מספיק כסף כל חודש ורוצים ליהנות מיציבות ובית משלהם מבלי להיות תלוי בגחמה של בעל בית כזה או אחר יעדיפו לקחת משכנתא, לפרוס אותה להמון שנים (בדרך כלל עד 25-30 שנה). המשכנתא בנויה מתמהיל משכנתא שהוא בעצם מחלק את המשכנתא ל2 חלקים: מסלול ריבית פריים ומסלול נוסף בדרך כלל. ניתן לקחת משכנתא עם ריבית פריים עד 33% מסך המשכנתא ויתר הסכום בריבית קבועה בדרך כלל.

מהיכן ניתן לקבל משכנתא?

כאשר נרצה לקבל משכנתא לרוב נלך אל הבנק שלנו או אל אחד הבנקים המתחרים. כיום ניתן להשיג משכנתאות גם מגופים חוץ בנקאיים בצורה חוקית. משכנתא זו נקראת משכנתא חוץ בנקאית. ודאו כמובן שאתם מבקשים אותה מגופים המוכרים על ידי משרד האוצר להענקת הלוואות ומשכנתאות בישראל בצורה חוקית.

משכנתא חוץ בנקאית ללא הון עצמי

באילו דרישות נצטרך לעמוד כדי ליטול משכנתא?

כמו בכל פעם שתצטרכו לבקש משכנתא תצטרכו להביא דו"ח שמאי המציג את הערך המדויק של הדירה, מסמכים אודות ההתנהלות בחשבון שלכם, חובות, הוצאות, הכנסות ועוד מגוון רחב של מסמכים שהגוף המלווה יבקש מכם במטרה לבדוק את מצבכם הכלכלי ואת כושר ההחזר שלכם.

כמה משכנתא נוכל לקבל?

בדרך כלל תוכלו לקבל עד 75% משכנתא מסך הערך של הדירה. לדוגמה אם הדירה שווה מיליון שקלים תוכלו לבקש עד 750 אלף שקלים בתנאי שאת ה25% הנוספים יש לכם כהון אישי לכל הפחות.

למה חשוב לשים לב כשלוקחים משכנתא חוץ בנקאית ללא הון עצמי?

כאשר אתם באים לקחת משכנתא חוץ בנקאית או כל משכנתא בכלל חשוב לשים לב לעלות הסופית של הדירה (כולל הוצאות נלוות כמו מיסים, היטלים, עורך דין, שמאי, דמי תיווך, שיפוצים ועוד), חשוב לקחת בחשבון את גובה ומסלול הריבית וכמובן את גובה ההוצאה החודשית שכן אם לא תעמדו בה שום דבר מהתנאים האחרים לא חשוב ותצטרכו למכור את הבית כדי להחזיר את החוב.