משכנתא מחיר למשתכן

משכנתא לזוכים בהגרלה של מחיר למשתכן

מחיר למשתכן היא בעצם סוג של יוזמה מטעם משרד האוצר ליישב את הפריפריות ובמקביל לסייע לאנשים מחוסרי דירה לקנות אחת כזו במחיר המופחת ממחיר השוק. בצורה זו יותר זוגות ומשפחות יוכלו לרכוש דירה במחיר מוזל יותר ולמהר את האפשרות עבורן להגיע לדירה שכן בעקבות מחירי הדיור בישראל קשה מאוד להגיע לדירה, זוגות רבים נאלצים לחיות את חייהם בשכירות ונדידה ממקום למקום וכך קשה יותר לחיות ופחות נעים. על כן באמצעות משכנתא מחיר למשתכן תוכלו ליהנות ממימון כמעט מלא לרכישת דירה בפרויקט מחיר למשתכן.

מה צריך לבדוק קודם?

ראשית יהיה עליכם לזכות בהגרלה של מחיר למשתכן. בודקים היכן מתקיימים פרויקטים של מחיר למשתכן ברחבי הארץ באתר משרד האוצר ובאתרים נוספים ואז ניתן להכניס את השם שלכם להגרלה. במידה ועליתם בהגרלה וזכיתם באפשרות לרכוש את הדירה במחיר מוזל – כל שנותר לכם לעשות הוא להתחיל את תהליך הרכישה. במידה ויש לכם את הסכום הנדרש תוכלו לשלם ולקבל מפתח לדירה או לקנות את הזכות שלה לכשתסתיים להיבנות. גם לאחר הזכייה יהיה עלינו לבדוק שאנו זכאים בכלל למשכנתא ולפנות לבנק בנושא. דבר נוסף שנרצה לבדוק הוא אם יש לכם מספיק הון עצמי. ההון העצמי צריך להיות מינימום 100 אלף שקלים ולפחות כ-10% מערך הדירה.

משכנתא מחיר למשתכן

מהי משכנתא מחיר למשתכן?

משכנתא עבור אנשים הזוכים בדירה במחיר למשתכן אמורה לסייע לרווקים, זוגות צעירים ואחרים להגיע לדירה במהירות ולרכוש אותה במחיר מוזל מהעלות הרגילה. על מנת להגיע לזה הם יצטרכו לבקש משכנתא מחיר למשתכן. משכנתא זו ניתנת בסך גבוה יותר ממשכנתא רגילה. בעוד המשכנתא הרגילה מגיעה עד 75% מערך הנכס הרי שבמחיר למשתכן תוכלו לבקש עד 90% מערך הנכס כאשר הנכס אינו עולה על 1.8 מיליון שקלים ויש ברשותכם לפחות 10% הון עצמי ולא פחות מ100 אלף שח. כלומר, אם הדירה עולה 600 אלף שקלים לדוגמה תצטרכו לפחות 100 אלף שקלים הון עצמי ולא 60 אלף שקלים אלא אם כן מדובר באחד היישובים שהממשלה מתירה בהם הון עצמי מינימלי של 60 אלף שקלים.

דברים נוספים שאתם רוצים לבדוק:

לפני רכישת דירה במחיר למשתכן כדאי לבדוק האם מגיע לכם גם כספים נוספים מהמדינה או הטבות כלשהן כחלק מעידוד הזוגות הצעירים למעבר למקומות מסוימים. כעת יהיה עליכם לבצע גם בדיקות הקשורות במשכנתא עצמה כמו למשל גובה הריבית, האם אתם צריכים/רוצים גרייס מתשלום הקרן? כמה ריבית דריבית תשלמו? מה יהיה ההחזר החודשי שלכם ולכמה שנים תפרסמו את המשכנתא? יש לקחת בחשבון עלויות נוספות כמו שכר טרחה של עורך דין, מיסים והיטלים ועוד.

מתי זה זמן טוב לפנות אל הבנק?

בדקו קודם את האפשרות שלכם לזכות במחיר למשתכן. הכינו מראש את ההון האישי הנדרש ובמידה וזכיתם במחיר למשתכן ייתנו לכם בדרך כלל מעט זמן להשיג אישורים מהבנק לטובת משכנתא לרכישת הדירה.