משכנתא על דירה שניה

לוקחים משכנתא על דירה שניה

למרות שזה אולי ישמע מפתיע אולם משכנתא שניה יהיה קל יותר לקבל מאשר המשכנתא הראשונה. אנשים רבים לוקחים משכנתא על דירה שניה לצורך רכישת דירה להשקעה או לצורך שיפור דיור. חשוב להתייעץ עם יועץ משכנתאות מקצועי וחיצוני לבנק כדי להעריך את ההיבטים הכלכליים הנדרשים לעמידה במשכנתא בתקופה זו בחייכם ובאילו סכומים. כאשר מדובר בדירה להשקעה החישובים יהיו קלים יותר כיוון שהשכירות מהדירות אמור לכסות את דמי המשכנתא או לפחות את רובם. כאשר מדובר בדירה לשיפור דיור יש תנאים אחרים וחישובים אחרים לגמרי.

נטילת משכנתא על דירה שניה לצורך השקעה:

מי מאתנו לא רוצה שתהיה לו הכנסה פסיבית? שתהיה לנו בצד איזו דירה או שתיים לכל הפחות, מלבד זו שאנו גרים בה, שנשכיר אותם לאנשים ונהנה מדמי השכירות באופן שוטף כהכנסה פסיבית. ובכן לא פשוט להגיע לרכישת דירה ראשונה אז דירה שנייה או שלישית זה בוודאי עשוי לקחת זמן ולפעמים יותר מדי זמן, כזה שלא נוכל להרשות לעצמנו כדי להספיק ליהנות מההכנסה הפסיבית. לכן נפנה לטובת קבלת משכנתא על דירה שניה. משכנתא זו ניתנת לצורך רכישת דירה שניה המיועדת להשקעה והיא תהיה בגובה של עד 50% מערך הדירה. כלומר שאם תרצו לרכוש דירה בשווי מיליון שקלים תוכלו לקבל משכנתא עד חצי מיליון שקלים ולבוא עם הון אישי של חצי מיליון שקלים.

משכנתא על דירה שניה

משכנתא על דירה שניה לצורך שיפור דיור:

אצל משפרי דיור הסיפור הוא מעט שונה. הם רוכשים את הדירה השנייה במטרה לעבור לגור בה ולא במטרה להשכיר אותה. מעבר זה נפוץ מאוד בקרב משפחות שהתרחבו לאורך השנים והדירה הקטנה יותר שהם גרים בה כבר לא מתאימה להם ו/או כאשר הם נאלצו להצטמצם בדירה קטנה יותר בשל מצבם הכלכלי וכעת יכולים לאפשר לעצמם לשדרג לדירה גדולה יותר וזקוקים למשכנתא להשלים את הסכום שלהם. כאמור במקרה כזה המשכנתא אף עשויה להינתן במקביל למכירת הדירה הקיימת שלכם כאשר הכסף ממכירת הדירה הקיימת ישמש כהון אישי הנדרש עבור רכישת הדירה המשופרת. משכנתא עבור דירה לשיפור תהיה עד 70% מסך הערך של הנכס החדש וזה אומר שתצטרכו להביא אתכם הון אישי של 30%. תוכלו לסכם עם הבנק ועם הקבלן/האדם ממנו אתם רוכשים את הדירה שכאשר תקבלו את כספי המכירה של הדירה והבנק יראה שיש לכם את הכסף בחשבון הוא יעניק את כספי המשכנתא ואז הלקוח ירכוש את הדירה החדשה שהוא ירצה עם הסכום הנדרש מהחשבון שלו.

האם ניתן לשעבד נכס קיים לטובת משכנתא על דירה שניה?

במקרים רבים אנשים משעבדים את הדירה הקיימת שלהם לטובת קבלת המשכנתא לדירה החדשה ובכך חוסכים ביורוקרטיה רבה ואת מנגנוני החסימה של הבנק שעשויים לשלול את בקשתכם בתנאים אחרים. חשוב כמובן שהנכס המשועבד לא יהיה משועבד כבר למשכנתא אחרת.