משכנתא 100 אחוז מימון

לוקחים משכנתא 100 אחוז מימון

נטילת משכנתא נדרשת בעבור רבים כדי לרכוש דירה למגורים כיוון שאין באפשרותם לחכות כל כך הרבה שנים עד שיחסכו כסף לדירה משלהם. נטילת המשכנתא עם הון עצמי המהווה חלק מעלויות הדירה היא אופציה טובה עבורם שכן מדובר בהלוואה לטווח ארוך, עם ריבית נמוכה ביחס לאלטרנטיבות אחרות, אשר תאפשר לכם לרכוש את הדירה כעת ללא הצורך לחכות כל כך הרבה זמן. בדרך כלל הבנק ידרוש 25%-30% הון עצמי כדי להעניק את החלק השני של ערך הדירה כמשכנתא אולם קיימת גם אופציה של 100% מימון. איך זה יכול להיות? כיצד ניתן להגיע לזה? והאם זה נכון לעשות? בואו ננסה לענות על כך כעת.

מהם הסכומים שניתן לקבל במשכנתא סטנדרטית מהבנק?

בנק ישראל אינו מאפשר לבנקים להעניק הלוואה בשווי מלא של ערך הדירה ובדרך כלל תוכלו לקבל בין 10% ל50% מערך הנכס כמשכנתא על הדירה. איך זה עובד?

  • עבור דירה ראשונה הבנק יכול להעניק עד 75% מערך הנכס כמשכנתא – 25% מתוך ערך הדירה צריך להיות הון אישי של המבקש.
  • עבור משפרי דירה ההון האישי הנדרש הוא 30%.
  • משכנתא המיועדת לרכישת דירה שנייה מגיעה ל50% מערך הנכס.
  • וזוגות צעירים הזוכים בהגרלה של המחיר למשתכן יכולים ליהנות ממשכנתא עד 90% מערך הנכס. כלומר רק 10% הון אישי.

משכנתא 100 אחוז מימון

אז איך מגיעים למשכנתא 100 אחוז מימון?

אם האפשרויות לנטילת משכנתא הן בין 50% ל90% מערך הנכס ואנו נצטרך הון אישי של 10% עד 50% בהתאמה – אז איך למעשה אנחנו מגיעים למשכנתא ב100% מימון? ובכן יש 2 דרכים לעשות זאת:

  • על ידי נטילת הלוואה שתשמש כהון אישי – הבנק לא בודק מהיכן הגיע ההון האישי שלכם אלא את כושר ההחזר שלכם והמסוגלות לעמוד בו. על כן תוכלו לקחת הלוואה לכל מטרה מבנק אחר, גוף חוץ בנקאי מורשה, על חשבון הפנסיה שלכם וכו'. ההלוואה הזו תכניס כסף לחשבונכם שישמש כהון אישי לטובת המשכנתא.
  • על ידי שעבוד דירה אחרת – לרוב של ההורים או בן משפחה אחר שאין על הנכס שלו שעבוד למשכנתא אחרת. ניתן יהיה לשעבד את הדירה של אותו אדם קרוב עבור משכנתא/הלוואה שתשמש כהון האישי לטובת קבלת המשכנתא הפרטית שלנו.

האם זה לא מסוכן מדי?

להחזיר משכנתא אחת זה לא דבר פשוט זאת יגידו לכם זוגות רבים בישראל אולם להחזיר 2 משכנתאות במקביל ולסכן 2 נכסים זה אפילו מסוכן יותר וכבד יותר. לכן הזמן היחיד שמומלץ לקחת בו משכנתא 100 אחוז מימון היא רק במידה ואתם בטוחים שההכנסה שלכם היא יציבה מאוד ומספיק גבוהה לעמוד בהוצאות הללו לאורך שנים רבות של תשלום המשכנתא. בכל מקרה אחר המשיכו לחסוך ולהגדיל את ההון האישי שלכם כדי להפחית את הצורך במשכנתא גבוהה יותר בבוא הזמן.