משכנתא על נכס קיים

משכנתאות על נכס קיים

משכנתא היא הלוואה גדולה שאנו לוקחים מהבנק בדרך כלל לטובת רכישת דירה. מה שקורה הוא שבישראל קשה מאוד לחסוך כסף לדירה, במיוחד עבור זוגות צעירים הנדרשים לחיות יחד בשכירות וגם אם גרים עדיין אצל ההורים הרי שלחסוך מיליון+ שקלים עשוי לקחת זמן רב מאוד. לכן כדי לקדם עניינים מהר יותר ולעבור לדירה בשלב מוקדם יותר בחיים אותם זוגות או בעלי משפחות רוכשים דירה באמצעות משכנתא. משכנתא ניתן לקחת גם לדירה בהשקעה אולם בגובה נמוך יותר של עד 50% מערך הנכס של דירה שנייה ומעלה שכאמור מיועדת להשקעה ולא למגורים. אחת הדרכים לקחת משכנתא ולחסוך הרבה מאוד ביורוקרטיה היא באמצעות משכנתאות על נכס קיים.

משכנתא על נכס קיים – איך זה עובד?

משכנתאות על נכס קיים אלו משכנתאות הניתנות מהבנק או גוף מימון חוץ בנקאי כנגד שעבוד הנכס הקיים. לדוגמה: אם יש לכם דירה שאתם גרים בה שכבר סיימתם לשלם עליה את המשכנתא, תוכלו כעת לשעבד את הדירה עבור משכנתא חדשה לטובת רכישת דירה להשקעה. כמובן שתצטרכו הון אישי של לפחות 50% מערך הדירה החדשה. כמו כן בדרך כלל הסך המקסימלי של המשכנתא על הדירה  הקיימת יהיה עד 50% מערך הדירה הנוכחי. לדוגמה: אם יש לכם דירה בשווי 1.5 מיליון שקלים ואתם רוצים לרכוש דירה להשקעה בשווי מיליון שקלים הרי שאתם יכולים, תיאורטית, לבקש משכנתא עד 750 אלף שקלים שהם חצי מערך הנכס הנוכחי שלכם. אבל זאת תוכלו לעשות עבור דירה נוספת בשווי 1.5 מיליון שקלים או לחילופין לבקש עד 500 אלף שקלים כיוון שהדירה השנייה שאתם רוצים לקנות להשקעה עולה מיליון שקלים ואתם יכולים לקבל עד 50% מערך הדירה. מכאן שתצטרכו 500 אלף שקלים הון אישי ותוכלו לשעבד את הדירה שלכם למגורים כנגד משכנתא חדשה של 500 אלף שקלים לרכישת הדירה החדשה להשקעה.

משכנתא על נכס קיים

מדוע יותר קל לקבל משכנתא על נכס קיים?

כאשר הבנק או כל גוף פיננסי, המעניק משכנתא או הלוואה בישראל, רוצה להעניק לכם משכנתא שכן מדובר בהלוואה מאוד גדולה הוא רוצה לבחון את כושר ההחזר שלכם. משום כך מתבצעות בדיקות רבות אודות מצבכם הפיננסי, הכנסות, הוצאות, הלוואות אחרות ועוד. כאשר אתם מציגים לבנק נכס שהערך שלו הוא לפחות פי 2 מסך ההלוואה שאתם מבקשים אתם מעניקים לבנק ערבון מספיק טוב להעניק לכם את ההלוואה ואם לא תעמדו בה הבנק ימכור את הדירה ויחזיר לעצמו את הכסף שלו. משום כך יש פחות ביורוקרטיה והתנגדויות מצד הבנק.

מתי נרצה לקחת משכנתא על נכס קיים?

משכנתא על נכס קיים נרצה לקחת כאשר יש ברשותנו לפחות 50% מערך הנכס הקיים שאנו רוצים לרכוש וזקוקים לחצי השני של הכסף או פחות מזה כדי לרכוש דירה להשקעה. נשכיר את הדירה ועם דמי השכירות נחזיר את המשכנתא וניתן לכסף לעבוד בשבילנו.